בחן את עצמך

מה אתה יודע על אלכוהול ?

כן! לדוגמא משקל הגוף, אדם רזה יטה להשתכר מהר יותר מאדם שמן.

גז הנמצא בשימוש נרחב בתעשיית המזון (כחומר עזר לייצור קצפת), בעולם הרפואה (בשל השפעתו המשמעותית על מערכת העצבים, משמש למטרות הרדמה, שיכוך כאב וטשטוש. והרדמה) ואף בתעשיית ייצור דלקים, לשימוש בלתי מבוקר השפעות מסוכנות
חשוב לדעת שמדובר בחומר ששימוש בו עלול לסכן את בריאות וחיי המשתמשים בו. שימוש בגז עשוי להביא לצניחה מהירה בלחץ הדם, שיכולה לגרום לעילפון ולפגיעה בלב ולהביא אף להתקפי לב ולמוות פתאומי.

כשעתיים לכל מנה של אלכוהול. ויש השפעה מצטברת ברגע ששותים יותר משני משקאות החישוב הוא מעבר לשעתיים לכל מנה!

כן, אם לא נשתה כלל. אבל אם כבר שתינו אז רק זמן יוריד את כמות האלכוהול בדם!

העונש על גרימת מוות ברשלנות הוא לא פחות מחצי שנה ועד שלוש שנים, בניגוד לגרימת מוות ברשלנות שלא כתוצאה מתאונת דרכים, שאין עונש מנימום.

כן! אלכוהול מאריך את זמן התגובה שלנו. במהירות של 90 קמ"ש, אם איחרנו ב- ¼ שנייה בזמן התגובה איבדנו 6 מטרים במרחק העצירה של הרכב.

לא נכון!!! אלכוהול הוא סם לכל דבר! בישראל מעריכים כי קיימים יותר מ- 40,000 מכורים לאלכוהול.

השפעת המריחואנה משתנה בין מעשן למעשן ותלוייה בכמות החומר, בחוזק שלו (ריכוז ה-THC), בצורת העישון (ג'ויינט, בנג, נרגילה, או בצורה אחרת), במשקל, בגובה, במצב הבריאותי של המעשן ובאיזה מצב רוח היה לפני העישון.

בוודאי, ולרעה!

נהג אשר נטל קודם לנהיגה סם, מאבד את יכולת הריכוז ואת היכולת הקאורדנטיבית.

קנאביס- "ג'וינט", "גראס", "חשיש", "מריחואנה", "גאנג'ה", "קססה" מזיקים לבריאות! הם גורמים להאטה בחשיבה ובזמן התגובה, בילבול, פגיעה בקוארדינציה ופגיעה בזיכרון.

חמרמורת- התייבשות של המוח, הישגים נמוכים בביה"ס, רמת סיכון גבוהה יותר לעישון סמים, התנהגות אנטי חברתית- אלימות, מוות בטרם עת.

כן! תוכלו להבכין בריח של אלכוהול, נהפך אפוף סודיות, אין קאורדינציה בדיבורו ובתנועותיו, לווה כספים, גונב ומשקר, לא מגלה עיניין בשום דבר, ציונים נמוכים, מצחצח שיניים לעיתים קרובות מהרגיל.

לא נכון!! ריכוז האלכוהול בבקבוק וודקה = כוס יין = צ'ייסר

לא נכון! מהילת אלכוהול בחומר מוגז (קוקה- קולה, סודה, ספרייט וכ'ו) רק מקצרת את זמן ספיגת האלכוהול במחזור הדם.